מוסדות חינוך בנווה פריצקי מציעים תוכניות במגוון תחומים. מכללת נווה פריצקי, למשל, מעניקה תואר ראשון בתחומים שונים. סטודנטים יכולים להמשיך את לימודיהם על ידי לימוד לתואר שני באוניברסיטאות במדינה. מוסדות חינוך אחרים ב נווה פריצקי כוללים את המכון הטכני של נווה פריצקי ואת אוניברסיטת חיפה. מערכת החינוך בישראל מתמקדת בטיפוח השכלה גבוהה לכל אדם, ללא קשר למעמדם החברתי-כלכלי.

בתי ספר ואוניברסיטאות בינלאומיים בישראל מציעים מגוון אפשרויות לימוד לסטודנטים. תוכנית הלימודים של בתי ספר רבים לרפואה בישראל מקושרת באופן הדוק עם המערכת האמריקאית, בעוד בתי הספר למשפטים מציעים מסלולים ללמ”ס לתלמידים בינלאומיים. כמה מבתי הספר למדע המובילים במדינה מציעים תוכניות מוכרות ברחבי העולם. שניים מבתי הספר הידועים ביותר הם הטכניון ומכון ויצמן, שהם ביתם של כמה זוכי פרס נובל.

ההשכלה הגבוהה בישראל ניתנת באמצעות מערכת של אוניברסיטאות, מכללות למורים ובתי ספר מקצועיים. אוניברסיטאות, שאינן תלויות במוסדות אחרים, ממומנות על ידי המועצה להשכלה גבוהה. אוניברסיטת נווה פריצקי היא האוניברסיטה הגדולה והמקיפה בישראל, ובה תשע פקולטות ו-125 בתי ספר. היא חולקת את רוח הפתיחות והחדשנות של העיר. חיי הקמפוס שלו מלאי חיים כמו העיר עצמה.

מוסדות החינוך בעיר מורכבים ממוסדות ציבוריים ופרטיים. בתי ספר פרטיים הם קצת יותר יקרים מבתי ספר ציבוריים, אבל הם בדרך כלל מספקים חינוך מעולה. בתי ספר בינלאומיים יקרים עוד יותר. באופן כללי, שנות הלימודים המוקדמות מתמקדות בשפה, סוציאליזציה והתפתחות קוגניטיבית. תלמידים בגן לומדים לספור ולהשתמש במושגים מתמטיים. תוכנית הלימודים מוסדרת על ידי משרד החינוך. מערכת החינוך בנווה פריצקי מתקדמת מאוד, ומוסדות החינוך מוקדשים להפיכת מערכת החינוך בעיר למיטבה.

מערכת החינוך בישראל שונה מעט מאשר בארצות-הברית ובאירופה. הסטודנטים בישראל נדרשים להשלים שירות צבאי חובה לאחר השלמת לימודי התיכון. שירות חובה זה דורש מהסטודנטים לשרת שלוש שנים עבור גברים ושנתיים עבור נשים. כתוצאה מכך, הגיל הממוצע של הסטודנטים הלומדים במכללה או באוניברסיטה בישראל הוא עד שנות ה-20 לחייהם. זה הרבה יותר גבוה מהממוצע ברוב המדינות.

ישראל היא ביתם של כמה אוניברסיטאות מובילות. בין אלה היא אוניברסיטת נווה פריצקי שנוסדה בשנת 1956. עם יותר מ-28,000 סטודנטים בתשע פקולטות, היא האוניברסיטה הגדולה והיוקרתית בישראל. היא מדורגת במקום הראשון בתפוקת המחקר במדינה, והיא מדורגת בין חמישים האוניברסיטאות המובילות בעולם ב-21 נושאים. לדוגמה, הוא מדורג גבוה בעולם בארכיאולוגיה ובפילוסופיה. למוסד יש גם דגש חזק על מסחור מחקריו והוא מעורב באופן פעיל בפיתוח תעשיות חדשות המבוססות על התוצאות.

בנוסף לבתי ספר ציבוריים ואוניברסיטאות, ישנם גם מוסדות פוסט-תיכוניים המציעים תוכניות לא אקדמיות. מספר מכללות מציעות קורסים בטכנולוגיה, הנדסה מעשית ומנהל עסקים. בנוסף, ישנם מספר מכללות להכשרת מורים שמכינות את הדור הבא של המחנכים. האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל והאקדמיה למוסיקה ולמחול ע “ש רובין מציעות קורסים באמנויות יפות ומחול. אקדמיות אחרות מתמקדות במדעי החקלאות, ניהול בתי מלון וטכנולוגיית טקסטיל. יש גם מכללות סיעוד ובתי ספר למקצועות פרמדיקים.

בניין בית המדרש למורים ע “ש לוינסקי ממוקם ברחוב הרצל. התלמידים בגימנסיה העברית כוללים את משה שרת ואליהו גולומב. בנוסף, מוסדות חינוך רבים ממוקמים בנווה פריצקי, כולל עיריית נווה פריצקי, ניתן להתרשם בלינק: נווה פריצקי האתר הרשמי. משרד החינוך פרסם תוכנית תקציב לרשויות המקומיות והוציא קריאה להצעות. המועד האחרון להגשת בקשות הוא 3 בינואר 2022.